Сезираха Националния съвет за саморегулация за рекламната кампанията на Булгартабак

Колаж: Боян Юруков
Колаж: Боян Юруков

Жалба срещу рекламната кампания на „Булгартабак Холдинг“, представяна като кампания за борба с контрабандата, подадоха до Националния съвет за саморегулация група граждани, сред които известни блогъри, рекламен експерт, студенти по право и журналистика.

Според жалбата кампанията е в грубо нарушение на Националните етични правила за реклама и търговска комуникация в България, според които „всяка търговска комуникация трябва да бъде изготвена с чувство на отговорност към потребителя и обществото“, както и на действащото национално, европейско и световно законодателство във връзка с тютюнопушенето и вредата от цигарите.

„Замаскирана зад привидно благородна цел, а именно борбата с контрабандата, тази кампания е реално груб опит да се заобиколят всички съществуващи регулации и представлява директна реклама на най-големия производител на български цигари“, пишат жалбоподателите.

В жалбата са посочени 5 основни точки, заради които кампанията на „Булгартабак Холдинг“ е напълно недопустима. Сред тях са скандалните внушения за асоциация на бременност, деца и родителство с цигари и пушене, връзката единствено на контрабандата с проблемите с организираната престъпност и събираемостта на данъците у нас и др.

Според подалите сигнала граждани главното усещане, което кампанията оставя у зрителите, е че именно те са „виновни за това да има организирана престъпност, да няма детски градини, пенсиите да са ниски и изобщо – за всичко, което не е наред в България, а потреблението на стоки и услуги от лафките на мафията са единствения начин нещата да вървят“.

Партньорската роля на Министерство на финансите и Агенция “Митници” също е определена като „скандална“, тъй като поощрява изгражданото с десетилетия монополно положение на Булгартабак и подкрепа модела КОЙ. Припомнена е и бурната и еднозначна реакция в социалните мрежи и водещи медии, където кампанията беше осъдена, включително и в авторски текстове от водещи журналисти.

Пълния текст на жалбата можете да видите тук (личните данни и подписите са скрити).

4 thoughts on “Сезираха Националния съвет за саморегулация за рекламната кампанията на Булгартабак

  • 26.01.2015 at 15:04
    Permalink

    ЗАЩО никой вече НЕ дискутира на КОЙ и за КОЛКО беше продаден Булгартабак ?????????????????????? По времето на министър Шулева, коялицията БСП-ДПС-ДС събори в Парламента сделката за приватизацията на Булгартабак при цена 200 милиона евро !!!!!!!!!! А фирми на червената мафия през 2011 година, по времето на ГЕРБавата мафия и мутрата премиер Бойко Борисов, купиха същия пакет акции само за 100 милиона евро !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! На половин цена, чрез руско-българската червена фирма БТ Инвест !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Това е чисто мафиотска сделка, но „партиотите“ от Путин-овата АТАКА мълчат !!!!!!!!!!!! Волен Сидеров мълчи и не разсъждава, нали е Съветска червена слава…….

    Reply
  • 28.01.2015 at 14:48
    Permalink

    Искам да напиша, какво става при монопол и какво при конкуренция, и това, че в България се създават само монополисти, като ЛАФКА например. При монополно положение на фирма цените се вдигат до монополно високи и се извлича монополно висока печалба, понеже няма конкуренция. Не се внедрява Н.Т.Прогрес, защото се разчита на старите машини и техника, докато физически не се износят, защото няма конкуренти. На работниците се плащат ниски заплати, понеже отдавна са усвоили старите машини.. Когато работниците отидат в „средството за обръщение“, с малкото си пари от ниските си заплати, могат да купят малко стоки с високите монополни цени. А пенсионерите си броят жълтите стотинки, от малките пенсии, за да си купят скъпите стоки. Така се получава относително свръх производство и неплатежо способно търсене. А това според Маркс е икономическа криза. Или монополното положение на частни фирми, създава икономически кризи. Същото е и при държавен монопол. Когато има конкуренция, е точно обратното. При конкуренция цените падат. до малко над себестойността на стоките. От една стока се печели малко и за да има добри печалби, е нужно да се продадат много евтини и качествени стоки. Но за да се произведат много нови, евтини и качествени стоки, е нужно да се внедрят нови машини, технологии и изобретения, или Н.Т.Прогрес. И капиталистите ги внедряват, при условия на конкуренция. И заливат пазара с евтини и качествени стоки – машинно производство. На работниците си плащат големи заплати, понеже наемните работници работят с нови машини и технологии. И когато работниците отидат с големите си заплати на пазарите с конкуренция, могат да купят много от евтините и качествени стоки. Така при конкуренция стандарта на живот се повишава много, внедрява се Н.Т.Прогрес и заплатите на хората се повишават. Затова в ЕС и САЩ стандарта на живот е висок, заплатите на хората са високи и се внедрява прогреса. Затова от България – където има частен и държавен монопол, и дори картели на малко фирми, които се обединяват в картел, за да поддържат високи монополни цени – хората бягат в ЕС и САЩ, където заплатите са много високи. Или частния, и държавен монопол, водят постоянно до икономически кризи, а ние постоянно създаваме монополисти в икономиката си, и нямаме анти тръстово и анти монополно законодателство, където държавата силово, чрез закон да разбива монополното положение на фирми – монополисти. Подобен е случая с Лафка,, Булгартабак и ЕРПетата и колко още други монополни фирми.

    Reply
  • 29.01.2015 at 14:02
    Permalink

    Моделът „Кой“ – това е партокрацията. Социализма създава партокрация и бюрокрация, от сливането на партията и икономическото общество с държавата. И според мен модела „Кой“, е именно партокрацията – сливането на партията – БКП – БСП и ДПС с държавата. Този модел – партократичния – не е унищожен и досега, аяя той е в ръководството на нашата държава. При партокрацията има борба за власт, има връзкарство и шуробаджанащина, а сега при капитализма в България, тези връзки се осребряват, и има корупция, и връзка на партокрацията с олигарсите – монополисти, и дори с мафията – организираната престъпност. Става едно смесване – амалгама между хора с власт, хора с пари и хора от партиите – политиците. Това е валидно за всички партии, които са били на власт, през последните 25 години. Идеите на хората се преобърнаха в жажда за власт и пари. И властта се използваше, за да се правят повече пари, а парите, за да се печели власт. Така депутати, министри, съдии и общински съветници, се навързаха с олигарси, монополисти и мафия, като „свински черва“, както се изразяват народът и гражданите, и се получи Политическа класа, която си въобрази, че тя е суверена в обществото, и дотам се разпаса в действията си, че даже реши, че може да сложи начело на ДАНС, депутатът олигарх – Делян Пеевски, който се превърна в символ, на този модел „Кой“. Именно, за да се разруши тази амалгама от политици, депутати, министри, съдии и общински съветници, и от олигарси – монополисти, и организираната престъпност – мафията, гражданите се вдигнаха на протести, и сега искаме Четвърта контролна гражданска власт, която да може да отзовава депутати, министри, съдии и общински съветници, които са корумпирани или във връзка с олигарси – монополисти, и мафията, които всички са модела „Кой“. Да се разсече този Гордиев възел – навързването като „свински черва“ и наистина властта да е в суверена – гражданите, като пак ще има партии, и държава, но вече с нов обществен договор – Конституция – между гражданите, и държавата. Затова се иска Велико народно събрание и промяна в Конституцията, като най важното е, да се конституира в нова Конституция, именно Четвъртата контролна гражданска власт, която да може, да контролира, другите три власти. За да може наистина суверен да са гражданите, и те да могат да контролират властта, за да не се получава такъв модел „Кой“. Сега се създават контролни органи на властта, но те пак са под контрола на партокрацията и пак са част от модела „Кой“ и не изразяват волята на гражданите, а я подменят. Може да не описвам добре това, което е модела „Кой“ и отношенията при партокрацията, защото аз не съм имал власт, и не съм в тия среди, но по това, което наблюдавам, си правя изводите, за модела „Кой“.

    Reply
  • 09.02.2015 at 20:12
    Permalink

    Вместо да участва в както се разбира корумпирана рекламна кампания,нека МФ,служител,
    заедно с цивилен общински полицай или журналист със скрита камера да отидат на т.н. Женски пазар=в началото му откъм канала има няколко млади циганки,които за картко се вторачват,да не си примерно някой от горните,а това може да стане изненадващао за тях,само ако е скрито,само ако шефовете на нелагалните продавачки не са предупредени от към полиция или общински служители,за да се скрият продавачките и спрат да навиват протяжо-Цииигарии,цигарии,а това те праеха днес необезпокоявано там,както си е от години.Нищо,че сега е ремонтиран пазарът ,а по-надолу моста го водосветнаха кметица и заместник кметовете.Фирмата е прибрала милионче,бетонът е налят,а цгарииити вървят

    Reply

Вашият отговор на krasimir Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.